La imatge naturalista europea en el segle XVI

Les tècniques de transformació de la imatge, com a primer pla, lapse en el temps i estratificació estan sovint vinculades a l’era de la fotografia, però ja estaven sent utilitzades fa mig mil·lenni, a efectes d’estudi i identificació. Aquesta és la raó per dibuixos de plantes i animals renaixentistes han estat immediatament reconeixibles per a l’espectador actual. L’obra “Eye for Detail” traça la discussió de la imatge naturalista realitzada per a tot Europa durant el segle XVI, traçant els inicis  de les tècniques de manipulació d’imatges.

Florike Egmond mostra com les funcions i formats d’imatges en l’estudi de la natura canvien radicalment durant aquest període, i com la representació naturalista d’alta definició es va convertir en la norma, originant grans col·leccions d’imatges de plantes i animals creades per a la identificació i la il·lustració. Investiga com l’us de tècniques visuals, com l’ampliació, ens pot dir quelcom sobre com els europeus de l’Edat Moderna van organitzar i estudiar la natura, centrant-se en com l’atenció al detall visual revela la pregunta principal que segueix ocupant la ment dels naturalistes de l’antiguitat fins ben entrat el modern edat: el secret de l’origen de la vida.

L’obra inclou moltes il·lustracions cridaneres que mai havien estat publicades. Podem considerar l’obra com una guia que recull les dibuixos mes representatius de les col·leccions de les “Naturalia” existents dins els successors dels Gabinets de Curiositats, així com un estudi de l’art naturalista del segle XVI.

Font:

Eye for Detail: Images of Plants and Animals in Art and Science, 1500-1630 Hardcover – 16 Jan 2017 / by Florike Egmond.- Reaktion Books, 2017.  288 pages. ISBN-10: 1780236409

Mes info:

16th century ‘zoological goldmine’ discovered – in pictures / Florike Egmond  [theguardian.com] (9 March 2017) (theguardian.com)

Font imatge:

South American llama
The Latin text that accompanies this rather clumsy image of a South American llama describes it as allocamelus (literally ‘another type of camel’) and as a wild Indian sheep. The German antiquarian Georg Fabricius saw the animal in 1560, had it depicted and sent Gessner this drawing. Perhaps it represents the live llama that reached the port of Middelburg (Zeeland) from the New World in 1558, and which was shown around in Europe. By the end of the 16th century live llamas could be seen in the court menagerie of Emperor Rudolf II.
Photograph: Special Collections of the University of Amsterdam (theguardian.com)

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s