Infografia en història de l’alimentació

L’objectiu de la infografia consisteix en oferir una representació visual sobre un tema en el qual intervenen diferents conceptes amb descripcions, interpretacions diversificades i que, al representar-se de forma gràfica o figurativa possibilita una major comprensió per part de l’audiència a la que va dirigida el projecte infogràfic.

En tot projecte infogràfic cal tenir en compte tres apartats: el visual, el contingut, i el coneixement. El visual consisteix en colors i gràfics. Hi ha dos tipus diferents de gràfics: tema i de referència. Els temàtic inclou la representació subjacent i visual de les dades. Mentre que els gràfics de referència són generalment les icones que es poden utilitzar per apuntar a determinades dades. Un dels aspectes més importants de la infografia és que profunditzen en alguna tipus de dades o punt de vista dels continguts presentats. D’això ho expressem com coneixement.

Infografia són elements eficaços pel seu fort component visual. Els éssers humans reben les aportacions dels seus cinc sentits (vista, tacte, oïda, olfacte, gust), però reben molta més informació de la visió que qualsevol dels altres quatre. El cinquanta per cent del cervell humà es dedica a les funcions visuals , i les imatges es processen més ràpid que el text. El cervell processa les fotografies d’un sol cop, però els textos es processen d’una manera lineal, el que significa que es necessita molt més temps per obtenir informació d’un text. D’altra banda, s’estima que el 65% de la població són estudiants visuals (en lloc de auditiu o kinestètics), de manera que la naturalesa visual de la infografia abasteix a una gran part de la població. La informació del sector industrial i d’empresa poden ser usuaris rellevants en utilitzar les tècniques infogràfiques ja que l’audiència pot captar millor els missatges publicitaris i de mercat. L’evolució actual de la infografia ha estat possible gràcies a els programes, alguns de lliure distribució, que permeten utilitzar eines potents i fàcils d’utilitzar a costos molt baixos.

Però no tot les produccions d’infografia tenen un vessant econòmic o comercial. Els usos són variats. I també n’hi ha d’històrics. Recentment s’han preparat algunes infografies sobre història dels aliment i la gastronomia que val la pena tenir en compte per utilitzar-los en alguna presentació o, senzillament, com a eina per generar altres productes similars.

The History of Tea Infographic – Fine Dining Lovers (21/09/2012)

Interactive Infographic: Coca Cola vs Pepsi – Cnntees.com (02/04/2012)

The Infographic History of Spices – Recipe-finder-com (07-11/2011)

The History of Chocolate Infographic – Fine Dining Lovers (19/08/2012)

History Lesson: The Story of Beer – Manolith.com (July/2012)

History of Food on Television (Infographic) – Menuism.com (20/03/2012)

Marvelous Mealtime Moments: A Food History Infographic – Webstaurant store (24/08/2012)

The History of Fast Food – Medicalinsurance.org (24/08/2012)

America’s Fast Food Obsession (Infographic) – Ellie Koning  (5/06/2012)

 

Deixa un comentari

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s